
Idegen nyelvi mérés 2018
2018.06.13.
Arrabona Futófesztivál 2018
2018.10.03.„Fa nélkül egy fillért sem ér a táj,
S üres a fa, ha nincs rajta madár,
Én azt hiszem, nem kelne föl a Nap,
Ha nem volnának fák és madarak.”Az ökoiskolai címet 2016 – ban nyertük el másodszor. 2018 májusában az örökös ökoiskolai címet pályáztuk meg mindkét épület számára. A visszajelzés szerint jó esélyünk van, hogy a pályázatunk sikeresen záruljon. A végleges döntés a nyár folyamán fog megérkezni.
Az ökoiskolai mozgalomba való bekapcsolódásunk két döntő szempont miatt indult:
- az intézmény profiljának színesítése
- a tanítók, tanárok környezettudatos szemléletének megjelenítése.
Az idei tanév kiemelt feladata volt az előző Ökoiskola pályázatban vállalt célok és programok megvalósításának véglegesítése, hiszen a tevékenység folyamatosan zajlott. A tevékenységen túl a külső kapcsolatrendszer megerősítése, kibővítése szintén alapvető szempont volt.
Intézményünkben eddig is fontosnak tartottuk a gyerekek környezeti nevelését, de a cím elnyerésével tovább szeretnénk erősíteni a környezettudatos szemléletet, nemcsak a tanulók, hanem a felnőttek körében is. További cél a környezeti nevelési tevékenységek színvonalának további emelése.
Az öko munkaterv szervesen illeszkedik az iskolai élet mindennapjaiba.
Az általános elvárásoknak megfelelően felügyeljük az iskola tevékenységének a környezetre gyakorolt hatását, az igényes környezet kialakítását, illetve kialakíttatását a diákok körében.
Törekszünk a tanítás – tanulás terén formálni a tanulók természet- és környezetszemléletét. Abban a reményben, hogy rajtuk keresztül a szülőkre is hatással lehetünk.
Tanításon kívüli tevékenységeink sok szállal kötődnek az ökoiskola arculatához.
Az ökoiskolai tevékenység az iskola életében a minőségfejlesztés egy lehetséges módja, a kritériumok hét területre vonatkoznak (ezeket részletesen a munkaterv tartalmazza):
1) az intézmény alapdokumentumai
2) a szervezeti feltételek
3) a pedagógiai munka
4) az intézmény működtetése
5) a kommunikáció
6) a civil szervezetekkel, más oktatási intézményekkel való együttműködés
7) a helyi közösség, a közvetlen környezet adottságainak, lehetőségeinek feltérképezése, kiaknázása.
Iskolánk a felsorolt kritériumokból jó néhánnyal rendelkezik, arculatunkat az immár hagyományosnak mondható Egészségnap, Víz témahét, a Vita-Manók városi verseny, az erdei iskolai programok, iskolakert létesítés és a több területre kiterjedő szelektív hulladékgyűjtés határozza meg
Fontos feladatnak tekintjük a környezettudatos magatartásformák folyamatos fejlesztését.
Ennek érdekében a tanév során a következőket tettük:
-
Szeptemberben megtörtént a kapcsolatfelvétel a külső partnerekkel.
Beindítottuk az öko faliújságot.
Sétát tettünk az őszi Duna parton
A fűszerkertet ápoltuk.
Az iskola belső terében napi szinten próbáljuk elérni a szelektív hulladékgyűjtést.
-
Októberben papírgyűjtést rendeztünk, az újrahasznosítás szellemében népszerűsítve.
Megemlékeztünk az állatok világnapjáról.
Az udvaron komposztálót üzemeltetünk.
Tökfaragással tettük hangulatossá a sötétedő délutánokat.
-
Novemberben a kiskerti növények mellé ültettünk újakat.
Kihelyeztük a madáretetőket.
Egészségnapot tartottunk.
-
Decemberben folytatódott a madárvédelem.
Az adventi barkácsolásban természetes anyagokat használtunk.
Gyűjtést szerveztünk az Állatok karácsonyára, a menhely lakói számára.
Kivágták a beteg, balesetveszélyes fákat az iskola körül.
-
Januárban folyamatos volt a madáretetők feltöltése és a faliújság szerkesztése.
Népszerűsítettük a téli szabadtéri játékokat.
Mesét írtunk a téli erdő állatairól.
Készülünk a Vita Manók versenyre.
-
Februárban az igazi tél lehetővé tette amit az előző években nem mindig sikerült megvalósítani – csodás hószobrok, hópaloták épültek az udvaron.
Rögtönzött udvari korcsolya pálya készült.
Megemlékeztünk a vizes élőhelyek világnapjáról.
Részt vettünk az Erdei manók városi környezetvédelmi vetélkedőn.
-
Márciusban még szükség volt a madáretetők feltöltésére.
Megemlékeztünk a vadvilág és az újra hasznosított papír világnapjáról.
Figyelemmel kísértük a világméretű Föld Órája mozgalmat.
Rajzversenyt rendeztünk az Erdők világnapja alkalmából.
Megemlékeztük a víz világnapján.
Az iskolakertben elkezdtük a kora tavaszi munkákat.
-
Áprilisban volt a papírgyűjtés.
A Föld Napján sétát tettünk a Duna parton, a környező réten.
Szemetet szedtünk.
A fenntarthatóság, környezettudatosság témahete keretében több tanórán került szóba az egyén felelőssége, a mindennapok feladatai.
Kertrendezést, növényültetést végeztünk.
-
Májusban osztálykiránduláson megnéztük Pannonhalma látványosságait.
A 4.c osztály erdei iskolában volt.
A Madarak és fák napját hagyományosan a Füvészkertben tartottuk meg.
Az elhízás elleni világnapról gyümölcs-zöldség kóstolással emlékeztünk meg.
Közlekedés biztonsági kerékpáros, rolleres játékokban vettünk részt.
-
Júniusban virágot ültettünk.
Kerékpáros ügyességi versenyt tartottunk.
A DÖK nap keretében sportoltunk.
Felkészültünk a győrújbaráti táborozásra.
Czigler Magdolna
ÖKO ISKOLA
2017./18.
I. félév
Nyári szünetben, júliusban új kezdeményezés indult iskolánkban egy hetes bentlakásos Öko tábort indítottunk, melyre 1.-8. évfolyamos tanulók jelentkezhettek. 27 gyermek vett részt Börcsön, a Bóbita Erdei Iskola foglalkozásain, melynek keretein belül megismerkedhettek a tanulók a népi mesterségekkel, kézműves foglalkozásokon és erdei túrán vehettek részt.
Ismét felvettük a kapcsolatot partnereinkkel (óvodákkal, főiskolával, Iskolakertekért Alapítvány, Reflex Egyesület….)
Szeptember első hetében újra indult öko szakkörünk 14 3.-4. évfolyamos tanulóval.
Az ősz folyamán az iskolakert szépítésével, gondozásával teltek foglalkozásaink, a hidegebb idő beálltával tantermi foglalkozásokon tanulhattak a gyerekek az állat- , növény-, természetvédelemről, szelektív hulladékgyűjtésről valamint ezen foglalkozásokon készültünk a környezetvédelemmel kapcsolatos versenyekre is, valamint nagy hangsúlyt fektettünk a téli madár- és vadvédelemre.
Szeptember második hetében pályázaton nyert forrásból 3. évfolyamos tanulóink egész napos erdei iskolai foglalkozáson vehettek részt a Dunaszigeti Erdei Iskolában, ahol interaktív foglalkozáson és erdei túrán megismerkedhettek a Szigetköz élővilágával, vízminőséget vizsgáltak, és kézműves foglalkozáson vettek részt.
Szeptember negyedik hetében került sor az iskolai papírgyűjtésre.
Már első félévben több környezetvédelemmel kapcsolatos versenyre is jelentkeztünk:
Reflex Egyesület Újra papír c. rajzpályázata, Láss Zölden!, Zöld Okos program.
Ezen versenyeken 3.-4, valamint 8. osztályos tanulók vettek/vesznek részt.
Csizmazia Katalin